Sunday, October 31, 2010

Siap bab memasak....

Salam,


Bab memasak dah settle, lauknya kobis masak lemak gan sambal sotong kering siap, nak upload gambar, bluetooth gadget ilang lah pulak so gambar tak leh nak tranfer ke pc sabor jelah....


...sampai 2 post lak ari ni....nak kata kemaruk tak juga tapi angin tengah baik nak berblog...............bye


Salam di pagi minggu/ ahad,

Sekejap je masa berlalu dah hari minggu pun ari ni....aaa nak masak pe ari ni....??? si kecik a lak tetiba panas badan jab...konon nak nolong cik abe kat kebun tak menjadi....sarapan lak wat  
roti canai je makan gan sambal telur lauk malam tadi jadiler tak perlu nak keluar duit nak membeli sarapan ye tak.....time nak memasak...

BYe

Popular Posts

perkataan lama baru untuk hari ini...

telokup - rosak tidak boleh digunakan lagi
gulai - masakan; lauk (or dishes) yang dimasak hari ini
tanak - masak atau memasak nasi;
reti - faham akan maksud; tahu mengenai sesuatu (understand)
tak menuras - maksudnya tidak faham @ tidak tahu; contoh ayat; Kau ni tak menuras langsung.......nak buat kerja..
layang - selalu digunakan untuk layang-layang (sejenis permainan kanak-kanak) tapi untuk orang dewasa layang bawa maksud menghiris bawang kecil nipis-nipis...