Thursday, February 20, 2014

Kerja @ Tidak……

 

Pepagi buta da kena jerit !!!!!!!!!!!!! tu lah sapa suruh koja dengan orang….silap aje kena jerkah /jerit….grrrr…

pak’kal jer bukan jenis lawan balik…..kalau tidak mau hujan lebat (maklum dah lama tak hujan dibumi Hang Tuah ni….) jadinya…nasib baik tak jadi macam makhluk di atas ni…..bertukau jadi hijau….Green with envy

Popular Posts

perkataan lama baru untuk hari ini...

telokup - rosak tidak boleh digunakan lagi
gulai - masakan; lauk (or dishes) yang dimasak hari ini
tanak - masak atau memasak nasi;
reti - faham akan maksud; tahu mengenai sesuatu (understand)
tak menuras - maksudnya tidak faham @ tidak tahu; contoh ayat; Kau ni tak menuras langsung.......nak buat kerja..
layang - selalu digunakan untuk layang-layang (sejenis permainan kanak-kanak) tapi untuk orang dewasa layang bawa maksud menghiris bawang kecil nipis-nipis...