Tuesday, January 28, 2014

Kan dah kena….

 

Assalamualaikum….

Salam di hari Selasa….bukan nak mengungkit…sekadar nak berkongsi kisah yang berlaku….pada diri sendiri ler…

….keluar jer dari Mydin terus ke kereta…tolak troli dengan barang dapur yang dibeli….sampai kat kereta….masukkan barang ….datanglah sorang pakcik dengan bakul penuh kuih bakar……

 

pakcik dengan muka selambanya :…..nak beli kuih RM 3.00 satu….

pembeli :….(tengok muka kesian punya pasal…hulurkan duit RM 5.00….) cepat2 pakcik tu ambik dan pulangkan baki RM 2.00….sambil tu tangan dia pun pegang troli yang kosong tadi dan kononnya tolak sampai ke tempat simpan troli………kuih tak bagi lagi ni….???? duit da bayar!!!!!!

…ingatkan …kot2 lepas tu datang balik bagi kuih tu….ruper2nya dia boleh blah gitu jer….Surprised smile.yang kita ni dok nengok dia datang atau idak nak bagi kuih…..boleh selamba jer dia lalu gitu……patutpun tengok bakul kuih tu masih penuh dengan kuih tu lagi……

ni kes dia buat2 lupa atau ?????

 

Annoyedso nak menyejuk hati balik anggaplah duit tu sebagai sedekah jariah………

…padan dengan muka sendiri kan da kena…….

Popular Posts

perkataan lama baru untuk hari ini...

telokup - rosak tidak boleh digunakan lagi
gulai - masakan; lauk (or dishes) yang dimasak hari ini
tanak - masak atau memasak nasi;
reti - faham akan maksud; tahu mengenai sesuatu (understand)
tak menuras - maksudnya tidak faham @ tidak tahu; contoh ayat; Kau ni tak menuras langsung.......nak buat kerja..
layang - selalu digunakan untuk layang-layang (sejenis permainan kanak-kanak) tapi untuk orang dewasa layang bawa maksud menghiris bawang kecil nipis-nipis...