Tuesday, February 26, 2013

Ayam ooh Ayam...

Assalamualaikum....

Salam ..... sesaja nak update blog mengenai ayam....yaa ayam kampung yang sedang menjamu selera waktu petang....bukan sekadar menayangkan ayam-ayam kampung yang sekarang semakin pupus ...kalau boleh digunakan perkataan tu...maklumler...ada ayam kampung yang ada sekarangpun dah melalui proses kacukan yang rasanya pun jauh beza antara langit dengan bumi....

Juga untuk tontonan umum (umum ke mcm ramai noo yang masuk sini!!!) melihat ayam kampung ... samada ayam jantan mahupun ayam betina..(ini ayam real ye bukan "..." ada maksud yang lain)...bukan apa ...ada haritu orang singapore yang turun dan anaknya....yang tidak pernah melihat ayam secara dekat (live)...kesian betul nasib orang-orang bandar yang tidak pernah dekat dengan alam semula jadi...(bukan untuk jualan yer....)
iayalah ada yang kenal ayampun ayam ni  
 
tuan punya ayam pon ........susah nak makan....satu hal lak nak menangkap mereka2 ni....
 
so just untuk tonton umum inilah pelakon-pelakonnya....







.
 
.
.
.
.
.
.
.
.
.
.
tetiba je masuk lak pelakon tambahan yg nak tumpang sekaki....
.
.
.
.
sang kucing yang dok sama menyibuk nak tahu apa yang dimakan oleh ayam-ayam tuuu
.
.
.
.
.




 dialog antara ayam dengan kucing....
 
si ayam :....apa yang kau menyibuk kat sini
 
si kucing : aku saja jer ...nak tahu sedap ke yang kau makan tu...
 
si ayam : pergi lah main jauh...kan patuk baru tahu.......
 
tu...ler kisah sesedap rasa tuan punya blog ini .....nak tahu kisah ayam selanjutnya boleh lah google....macam-macam kisah ayam yang ada........

 
take care............adius
 
 
Hari ini menanam jagung
dalam kebun tempat di tanam
ayam bandar ayam kampung
yang mana satu jadi idaman......

http://b1eef7x3t2tvscnbsexd83f54t.hop.clickbank.net/?tid=ANIDAN253" target="_top">Click Here!
 
 
 


Popular Posts

perkataan lama baru untuk hari ini...

telokup - rosak tidak boleh digunakan lagi
gulai - masakan; lauk (or dishes) yang dimasak hari ini
tanak - masak atau memasak nasi;
reti - faham akan maksud; tahu mengenai sesuatu (understand)
tak menuras - maksudnya tidak faham @ tidak tahu; contoh ayat; Kau ni tak menuras langsung.......nak buat kerja..
layang - selalu digunakan untuk layang-layang (sejenis permainan kanak-kanak) tapi untuk orang dewasa layang bawa maksud menghiris bawang kecil nipis-nipis...